Als nachtreceptionist ben je verantwoordelijk voor een warm welkom en een prettig verblijf van onze gasten, zelfs midden in de nacht. Je zorgt voor een efficiënte check-in en check-out, beantwoordt vragen en lost eventuele problemen op.
Functieomschrijving
Je zit vol met energie en vindt het leuk om samen met het team te zorgen voor een goed draaiende receptie. Je hebt zelfkennis, bent kritisch en je bent altijd bezig met optimaliseren.
- Het opvolgen van reservaties, annulaties en wijzigingen
- Het afhandelen van betalingen & facturen (miniem)
- Klanten in en uitchecken
- Telefoons en mails beantwoorden
- Fysiek taken uitvoeren (klaarzetten ontbijt, water aanvullen op de verdiepingen, klaarzetten van meetingzalen, handdoeken plooien, afval buitenzetten etc.)
Profiel
- Je hebt een verzorgd voorkomen en bent allround ingesteld.
- Je vindt het een uitdaging om op verschillende domeinen te worden ingeschakeld.
- Je hebt een klantgerichte feeling waarbij vriendelijkheid en service primeren.
- Je bent verantwoordelijk en betrokken en kan vlot samenwerken met collega's.
- Je drukt je vlot uit in het Nederlands, Frans, Engels en een beetje Duits
- Door je praktische gebruikerskennis van de MS office tools kan je vlot met de computer overweg.
- Je staat open voor een flexibele werkregeling en afwisselend weekendwerk.
Jobgerelateerde competenties
- De opvolggegevens van de activiteiten registreren (reservaties, annulaties, verkoop, ...)
- Dagelijkse statistische rapporten opstellen (bezettingsgraad, gemiddelde prijs, ...)
- De facturen voor de verblijfkosten opstellen, de betalingsmiddelen controleren en de betalingen ontvangen
- De reservaties registreren en de bezetting van kamers, appartementen, bungalows, ... actualiseren
- De gepaste acties nemen bij een geschil met een klant (commerciële ingesteldheid, ...)
- De klanten verwelkomen bij hun aankomst
- De administratieve formaliteiten in verband met hun verblijf afhandelen
- De klant informeren over de diensten van de organisatie en de reservatieprocedure
- Antwoorden op vragen van de klanten tijdens hun verblijf
- De kassa afsluiten en de openstaande rekeningen controleren
Persoonsgebonden competenties
- Digitaal denken
- Creativiteit
- Kritisch denken
- Diversiteit
- Zelfstandigheid
- Plannen en organiseren
- Samenwerken
- Resultaatgerichtheid
- Communiceren
- Analyseren
- Flexibiliteit
- Verantwoordelijkheid
- Klantgerichtheid
Aanbod
We bieden een gevarieerde en uitdagende voltijdse baan met ruimte voor autonomie en initiatief. U zult werken als nachtportier en samen met een collega een wisselende beurtrol hebben om ervoor te zorgen dat onze klanten een veilig en comfortabel verblijf hebben. Houd er rekening mee dat deze functie nachtwerk vereist.